Wanneer je zakelijk af en toe wat scrollt op de socials dan kom je deze aanbieders regelmatig tegen. Maar wat beloven ze nu eigenlijk en wat is het je precies waard?
In dit blog analyseer ik de waarde van deze fantastische claims voor je.
"Wat wil jij eigenlijk? Klanten! "
Mooi, dan nemen we dat als uitgangspunt voor deze uitpluis-sessie.
Waar zit een zogenaamde lead in die reis van "geen klant naar wèl klant"?
Net een stapje verder dan gewoon één van die bijna 18.000.000 Nederlanders zijn.
Het is iemand (ook bij marketing richting bedrijven praat je over mensen) die aanleiding heeft gegeven om te vermoeden dat jouw dienst of product door dit mens (m/v) afgenomen kan gaan worden, ooit.
Wat is de waarde hiervan? In termen van kansvergroting (dat is het echte spel dat we hier spelen) is dit echt wel een aanzienlijke stap natuurlijk. Je bent van een kans van 1 op 18.000.000 gegroeid naar een kans van 1 op de meest maximale omvang van je doelgroep.
Dat laatste is idealiter zo'n 300 organisaties per fulltime sales medewerker maar, trust me on this one, dat is niet wat deze aanbieders doen. Lees hieronder waarom.
Stel je bent een ZZPer of je hebt één sales/account manager. Gaat die ene persoon dan al die 100 afwerken?
Want wat zijn echte warme leads?
Zijn 100 leden van jouw doelgroep van 300 nu in de markt? Zeker niet. Dat zijn er gemiddeld, per heel jaar, niet meer dan 20%.
Nu zijn er twee mogelijkheden :
En misschien nog interessanter, welke informatie is er over die andere 200 beschikbaar?
Buiten je regio, niet in jouw branche, studenten die informatie zoeken voor een werkstuk etc etc.
Kortom, je zult echt wel honderd telefoonnummers of e-mailadressen krijgen van mensen die recent (lees: "warm") een online advertentie hebben bezocht maar eigenlijk begint het scheiden van het kaf van het koren dan pas. Sorry.
Nu je dit weet weet je ook waarom ik zo'n fan ben van Account Based Marketing. Dan ga je alleen maar aan de slag met jouw ideale 300. En dat scheelt een hoop onzinnige inspanning en onnodige "afwijzing".
Meer weten? Ik drink graag een vrijblijvend kop koffie met je wanneer je boven de IJssel gevestigd bent en je een beslisser bent in een bedrijf in de zakelijke dienstverlening. Oh ja, je organisatie is tussen de 5 en 25 medewerkers in omvang (#practicewhatyoupreach)
Voldoe jij aan deze wensen? Klik dan hieronder voor een kopje koffie