Bedrijven die de oude school van marketing aanhangen, het duwen duwen en duwen van goederen en diensten naar massa en vervolgens met de armen over elkaar gaan zitten wachten tot de klanten zich melden. Dat zijn meestal dezelfde ondernemingen die worstelen met het competitief blijven.
Dit komt omdat we toch echt in een nieuw marketing tijdperk zijn aangekomen. Het tijdperk waarin de klant het marketingproces bepaalt in plaats van andersom.
In dit nieuwe marketingdenken bepalen klanten welke producten ze willen waar, wanneer ze deze kopen en hoe ze met jou willen praten als aanbieder van deze diensten (of producten).
Deze klanten reageren ook niet meer zoals voorheen op massa marketing en ze weigeren om behandeld te worden als ook maar iets minder dan een gewaardeerd individu.
Klanten eisen dat ondernemingen hen voorzien van de best mogelijke service, de grootst mogelijke aantal keuzes en het hoogste niveau van personalisatie. Klanten willen behandeld worden alsof zij de meest gewaardeerde klanten zijn van jouw merk door aandacht en aanbiedingen.
Ze willen keuzes hebben in de mogelijkheden hoe met jouw bedrijf te communiceren en dat is geen eenrichtingsverkeer meer. Je (aspirant)klant wil al voor een eventuele aankoop het gevoel hebben gewaardeerd worden voor hun handel. Al was het alleen maar om een idee te krijgen hoe de relatie verloopt na de aankoop.
Het doel van deze blogs (en video 's.) is het aanbieden aan jou als eigenaar of manager van een nieuw perspectief op marketing en de technieken.
Technieken (en techniek) die je helpen om die mooie resultaten te behalen zonder dat je de ouderwetse, waanzinnig hoge bedragen aan marketing en sales hoeft het uit te geven.
De eerste stap is begrijpen
Waarom mislukken marketingprogramma?. Hoe voorkom je die meest gemaakte fouten, fouten die zowel groter als kleine bedrijven nog steeds maken.
Je snapt dat de volgende blogs deze 7 punten aan je uit gaan leggen. Kom vooral terug!
Deel deze blogs vooral met iemand waarvan jij denkt dat die wel eens geïnteresseerd zou kunnen zijn.